Stimaţi colegi formatori,vă invit ca în cadrul acestei reviste să vă manifestaţi profesionalismul şi să împărtăşiţi din experienţa domniilor voastre şi altor colegi mai tineri în ale meseriei.
PARTENERIATUL PENTRU CALITATE ŞI CONCURENŢA CORECTĂ
În această săptămână a avut loc la Galaţi prima întâlnire între două şcoli unde s-au pus bazele unui parteneriat pentru calitate şi concurenţa corectă.
Este prima întâlnire de acest gen care are ca scop întărirea poziţiei şcolilor de şoferi mici şi mijlocii şi de ridicare a standardelor de calitate.
Elementul esenţial al discuţiilor a fost constituit din faptul că cei prezenţi nu îşi doresc eliminarea concurenţei ci găsirea de metode prin care să se îmbunătăţească calitatea procesului educaţional,metode de eficientizare a activităţii şcolilor de şoferi,metode de reducere a actului birocratic în favoarea şi beneficiul exclusiv al procesului de învăţământ.
S-au lăsat la o parte prejudecăţile şi orgoliile personale,s-au uitat vechile anemozităţi şi s-a trecut la dialog.
Invităm şcolile de şoferi care cred că se regăsesc în acest parteneriat să colaboreze pentru câştigul şi bunăstarea comună.
E LOC SUB SOARE PENTRU TOATĂ LUMEA !

De ce barbatii cu BMW-uri au succes la femei???
E foarte simplu, ele citesc: BE MY WIFE!!!!
 

Titlul paginii web

 
 

OARE VOI PUTEA DEVENI ŞI EU CONDUCATOR AUTO ?

OARE VOI PUTEA DEVENI ŞI EU CONDUCATOR AUTO ?

Ca şi principiu considerăm că oricine este declarat apt medical si psihologic, poate deveni ,cel putin teoretic, conducator auto.
Există totuşi o multitudine de alţi parametri care concură la buna reusită a operaţiunii.
Lucrul în echipă,dăruirea,motivaţia,ambiţia ,comunicarea şi spiritul de competiţie sunt ingredientele principale în reuşita deplină.
Ce înseamnă lucrul în echipă ?
Trioul format din elev,profesorul de legislaţie şi instructor sunt cei care pot rezolva orice problemă în ceea ce priveşte pregătirea dumneavoastră.
S-a constatat ca majoritatea greşelilor făcute de cursant sunt erori de comunicare sau probleme de metodică ale cadrelor didactice (instructori si profesori).
Aşadar este foarte important ca echipa să comunice spre realizarea deplina a procesului educaţional sub toate aspectele sale.
Motivaţia cursantului este foarte importantă,definitorie am putea spune, datorită faptului că o persoană cu o motivaţie solidă asigură un randament superior şi în acest fel si munca formatorului este mult uşurată.
În ceea ce priveşte spiritul de competiţie,am constatat că în situaţia în care s-au constituit mici grupuri de lucru putându-se observa unii pe alţii lucrând ,rezultatele erau mult superioare atunci cand competiţia ce se putea creea punea în valoare cunostinţele fiecarui cursant în parte. Din această activitate avea de învăţat toată lumea.
Se pare că la baza învăţării si a formării deprinderilor,observarea greselilor chiar făcute de alţi competitori duce la fixarea mult mai rapidă a cunoştinţelor.
În discuţiile pe care le purtăm cu viitorii cursanţi apar probleme legate de neîncrederea pe care o manifestă anumiţi elevi care consideră ca nu se vor putea acomoda cu multitudinea de acţiuni ce trebuie să le întreprindă un conducător auto în activitatea de conducere al autovehiculului.
E drept că în viaţa de zi cu zi atenţia distributivă ,care este elementul de baza ce-l cultivam în şcoala de şoferi ,nu este folosită la capacitatea maximă (aşa cum se foloseşte în această activitate).
Din acest motiv începutul este destul de greu pentru că dobândirea cunoştinţelor necesare nu se poate face decât gradual şi pe etape pe principiul că nu se poate trece la învăţarea unui element nou până nu se termina dobândirea şi fixarea elementului anterior.
Mai departe învăţarea se face pe principiul jocului de puzzle,legând elementele unele de celelalte.
Astfel se demonstrează faptul că „ repetiţia este mama învăţăturii „.
Aşadar este firească reacţia cursantului că la început consideră că strada este foarte îngustă şi maşinile sunt foarte multe.
Explicaţia se regăseşte în faptul că începătorul are la început un câmp vizual mult diminuat de circa 15 grade . După ce acesta dobândeşte noi şi noi cunoştinţe,pregătirea lui se desăvârşeşte şi câmpul vizual creşte până la 180 de grade.
Ca şi factori desivi în uşurinţa de a deveni conducător auto sexul şi vârsta sunt de o reala importanţă.
De ce sexul?
Pentru ca partea masculina este mult mai legată de spiritul tehnic în timp ce partea feminina este mai preocupată de estetic şi culoare .
Bărbaţii explorează de cele mai multe ori prin prieteni,rude sau cunostinţe mult mai repede şi mai devreme tainele şoferiei.
De multe ori muncim de două ori mai mult cu aceştia deoarece trebuie sa îi dezvăţăm mai întâi de obiceiurile vechi şi sa-i învăţăm elemente noi corecte.
Despre vârsta putem spune că este elementul de o importanţă maximă.
Şoferia,dragii mei se învată cel mai bine,cu rezultatele cele mai bune la varsta de 18 ani,cand este vârsta propice pentru învăţat.
Odata cu trecerea anilor memoria dacă nu mai este antrenată,întocmai muşchilor,se atrofiază şi procesul de învăţare este mult diminuat.
Studii psihologice au demonstrat ca la fiecare an in plus vârstei de 18 ani ,mai sunt necesare un număr de ore în plus,câte o oră pentru fiecare an de viaţă.
Astfel spre exemplu pentru o varstă de 47 de ani sunt necesare 30 de ore +(29x1) , deci în total 59 ore de conducere.
În final vă comunic că important pentru a putea „învinge” este sa fiţi motivaţi ,ambiţioşi şi să comunicaţi cu noi ,pentru a putea să aplicăm toate metodele didactice si pedagogice necesare pentru a vă putea ajuta.
Trebuie înţeles ca metodele didactice si pedagogice ce trebuie să le aplicăm sunt de cele mai multe ori individualizate şi adaptate fiecarui cursant.


IFTIMIE NICOLAE FLORIN
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one