Stimaţi colegi formatori,vă invit ca în cadrul acestei reviste să vă manifestaţi profesionalismul şi să împărtăşiţi din experienţa domniilor voastre şi altor colegi mai tineri în ale meseriei.
PARTENERIATUL PENTRU CALITATE ŞI CONCURENŢA CORECTĂ
În această săptămână a avut loc la Galaţi prima întâlnire între două şcoli unde s-au pus bazele unui parteneriat pentru calitate şi concurenţa corectă.
Este prima întâlnire de acest gen care are ca scop întărirea poziţiei şcolilor de şoferi mici şi mijlocii şi de ridicare a standardelor de calitate.
Elementul esenţial al discuţiilor a fost constituit din faptul că cei prezenţi nu îşi doresc eliminarea concurenţei ci găsirea de metode prin care să se îmbunătăţească calitatea procesului educaţional,metode de eficientizare a activităţii şcolilor de şoferi,metode de reducere a actului birocratic în favoarea şi beneficiul exclusiv al procesului de învăţământ.
S-au lăsat la o parte prejudecăţile şi orgoliile personale,s-au uitat vechile anemozităţi şi s-a trecut la dialog.
Invităm şcolile de şoferi care cred că se regăsesc în acest parteneriat să colaboreze pentru câştigul şi bunăstarea comună.
E LOC SUB SOARE PENTRU TOATĂ LUMEA !

De ce barbatii cu BMW-uri au succes la femei???
E foarte simplu, ele citesc: BE MY WIFE!!!!
 

Titlul paginii web

 
 

JUDECATI INAINTE DE A ALEGE

Scoala de soferi reprezinta de departe un lucru cat se poate de serios ,care, daca nu este facut la modul serios ,poate face ca destinul nostru sa se schimbe brusc si irevocabil.
V-ati gandit vreodata ?
De ce mor asa multi oameni in accidente rutiere?
Statistic mor in lume mai multi oameni decat cei cu boli incurabile.
Numai in Romania mor anual circa 5000 de persoane (aproximativ o comuna de dimensiune mare este “rasa“ de pe fata pamantului).
Moartea in accidentele rutiere este cea mai rapida moatre din cate exista.
Pleaca cineva de acasa cu gandul de a muri?
De ce ponderea in accidentele rutiere cu decese sunt tinerii?

Iata deci intrebari la care va putem da multiple raspunsuri participand la cursurile scolii de conducatori auto EURO STYLE-PILOT.
Care sunt factorii care concura la asa multe accidente rutiere la care Romania este campioana ?

Factorul tehnic

Autovehicolul
Drumul

Factorul uman
In ordinea enuntata ,autovehicolul ca factor tehnic reprezinta unul din factorii ce pot produce accidente rutiere datorita infuziei in ultimii ani cu autovehicule ultrapotente conduse indeosebi de tineri care datorita teribilismului calca pedala de acceleratie la maxim , caz in care doar cei ce stiu cu adevarat limitele si au suficienta pricepere si pregatire supravetuiesc.
Tot timpul de cand ne ocupam de acest domeniu ne-am intrebat de ce exista oameni cu varste venerabile care au ajuns la varste inaintate datorita singurului motiv ca nu au avut permis de conducere si din pacate am vazut foarte multi tineri care au decedat din simplul motiv ca au avut permis de conducere.
Am intalnit situatii in care copilul ,viitor elev al scolii de conducatori auto a venit sa se inscrie la scoala cu parintii iar parintii intr-un moment in care copilul nu era atent ne-a rugat sa intervenim sa-i “aranjam” examenul copilului pe motivul ca tanarul copil pana la data inscrierii la scoala de soferi nu a avut nici o deceptie vis a vis de nereusita vreunui examen in viata.
Ca sa vedeti cata inconstienta si iresponsabilitate din partea unui parinte care parca voia sa cumpere moartea copilului sau.
Ce spuneti?
In avantaj putem spune ca in ultimii ani s-au facut in Romania schimbari majore in ceea ce priveste innoirea parcului auto national care a dus la rarirea si chiar la disparitia rablelor de pe strazile patriei.
Odata cu innoirea parcului auto au aparut autovehicule mult mai noi deci cu o structura mai sanatoasa beneficiare a multiplelor sisteme moderne de protectie pentru conucatorii de autovehicule si a ocupantilor locurilor acestora.
Si drumul poate reprezenta la randu-i un factor ce ar putea produce accidente rutiere datorita faptului ca infrastructura in Romania este asa cum o stim din si o putem “admira” la tot pasul.
In fine se pare ca totusi cel mai important factor care concura in mod incontestabil la producerea multor accidente rutiere este factorul uman.
Aici putem remarca faptul ca desi posesori al permiselor de conducere perfect valabile multi conducatori auto decedeaza.
Intrebarea ce se creaza este :
Posesoul unui permis de conducere nu este scolarizat de o scoala de soferi?
Cum de nu stie cum sa procedeze in situatii critice.
Din pacate permisul de conducere va da un drept de a conduce pe drumul public in schimb nu va poate da si ce este mai important si anume priceperea si rutina necesara.
E drept ca rutina se dobandeste in timp chiar si priceperea dar important este ca in timpul scolii sa reusim sa dobandim macar minimul de cunostinte necesar san e putem integra in trafic.
Dealtfel am vazut instructori care au dus in timpul orelor de conducere elevii numai in locuri usoare lipsite de agitatie ,s-au folosit de sedintele de conducere fie sa-si faca piata fie sa-si plateasca facturile sau chiar sa aprovizioneze magazinele ce le aveau pe la tara.
Elevul a crezut ca asta e soferia si s-a putut relaxa ,dar de fapt nu a invatat nimic.
Mai mult decat atat neavand fata de ce sa se raporteze a crezut in instructor ca intr-un idol.
Foarte putini elevi ai scolilor de soferi isi vorbesc de rau instructorii.
Sunt vorbiti de rau sau reclamati doar cei care au probleme grave.
La examen desi stia ce pregatire precara a facut elevului instructorul a jucat o scena de teatru spunand:
-Cum? Nu ai luat examenul?Nu se poate !
-Tu care mergeai asa de bine?
-Cred ca a avut ceva cu tine deoarece nu ai “cotizat”.
-Lasa ca la urmatorul examen aranjam noi.
Si inevitabil se ajunge la examenul urmator si elevul este convins de spusele instructorului “se pregateste” si decarteaza instructorului care de cele mai multe ori merge la cacialma si daca elevul ia examenul instructorul ramane cu banii iar daca nu ia instructorul ii inapoiaza banii.
Si apoi toata lumea e fericita fie ca instructorul a luat banii si elevul examenul fie ca instructorul n-a pierdut nimic si elevul si-a recuperate banii.
Din pacate practica aceasta cu ”facem scoala pe doi lei” ca sa prindem “gascanul” si pregatim spaga si ne scoatem de acolo a umplut Romania si din pacate si cimitirele.
Abia cand a omorat atatia romani legiuitorul a dat lege care sa nu mai permita scolilor sa scoata pe banda rulanta soferi care sa moara in accidente pe drumurile patriei.
Erau situatii in care elevul dadea doar banul si nici nu stia cum se numeste sau unde este scoala .
Totul se aranja cu instructorul.Direct.
Se ajunsese pana intr-acolo ca putea fi instructor orice gospodina sau chiar in judetul Tulcea ca preotii sa fie instructori auto.
Cineva studiase problema si probabil ca s-a gandit sa castige din doua locuri : si de la sofer si de la decedat si familia lui.
Ca sa vedeti cata impostura.
Nu conta ce pregatire ai,cat de bun esti profesional,cat de bun pedagog esti sau cati soferi din cati ai facut mai traiesc.
Conta cel mai mult ce cunostinte ai si cat de penetrante erau in domeniu.
Conta cat de bun erai la vrajeala.
Va imaginati ca de banii de spaga te puteai pregati intr-o scoala de soferi suficient de bine ca sa puteti lua examenul pe bune?
Oare nu este mult mai sanatos acest mod de gandire?

Ganditi inainte de a alege !
ALTFEL "PRIETENII" SE VOR BUCURA STRIGÂND :
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one